zaterdag 3 maart 2012


Gebruik Sociale Media

Het bijhouden van een weblog over een conferentie is nieuw voor mij. Ik bedacht tijdens de conferentie dat ik wel wat media training kon gebruik en een spoedcursus in sociale media. Dus heb ik daar een workshop over bijgewoond.

Belangrijkste adviezen zijn dat je eerst een meetbaar doel bepaald, je doelgroep bepaald, contact maakt met de doelgroep en evalueert. En op basis van je evaluatie aanpassing doet.
Ze hebben op basis van de Deming cirkel (plan-do-act-check) een eigen variant gemaakt: Do-Feel-Say-See.

In de workshop lieten ze ook de mogelijkheden zien om een beeld te krijgen van het publiek dat je daadwerkelijk via de sociale media hebt bereikt. Zodat je een goede analyse kunt maken van je publiek en kunt controleren of dat het overeenkomt met de doelgroep die je wilt bereiken.

Daarnaast laten ze twitter gids zien vol met adviezen over professioneel gebruik van twitter. Te vinden op www.fenton.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten